investícia do startupu

Aj tradičné podnikanie od nás môže získať investíciu

Začínajúci, ale aj skúsení podnikatelia, ktorí nás oslovili so žiadosťou o investíciu, majú veľakrát skreslené predstavy o tom, čo znamená využívať moderné technológie, digitalizáciu alebo interaktivitu v tradičných projektoch. Znie to pre nich odstrašujúco. Nemusí však ísť o najnovšie technológie (hoci také projekty podporíme veľmi radi).

Prečo hľadáme v projektoch prepojenie s novými technológiami?

Inovácie máme radi z čisto pragmatického dôvodu. Pomáhajú ľuďom robiť veci jednoduchšie. Uľahčujú im každodenné činnosti, niektoré dokonca úplne automatizujú. V projektoch, ktoré posúdime ako vhodné pre investovanie, väčšinou nájdeme práve tento aspekt, ktorý ich odlíši od záplavy konkurenčných nápadov.

Je jednoduché vytvoriť biznisový plán podnikania, ktorý neprináša nič nové a kopíruje etablovanú konkurenciu. Aký zmysel však má takéto podnikanie, okrem toho, že zakladateľovi generuje zisk? A aj to len v lepšom prípade, pretože mnoho podobných firiem neprežije svoj prvý rok.

Nové technológie v klasickom segmente

Naša podmienka využívania nových technológií môže byť pre mnohých frustrujúca. Skúste však zmeniť uhol pohľadu. Ako sa hovorí, nesnažte sa vymyslieť koleso.

Možno budete podnikať v tradičnom odvetví. Či už chcete založiť tradičnú pekáreň, kaderníctvo alebo si otvoriť upratovaciu firmu, každý zo spomenutých podnikateľských nápadov môžete prepojiť s novou technológiou.

Zo začiatku sa zamyslite nad tým:

  • ako vyzerá súčasný stav v segmente, v ktorom chcete podnikať,
  • čo môže chýbať vašim potenciálnym zákazníkom a u konkurencie to nedostanú,
  • či túto medzeru dokážete preklenúť pomocou nejakej technológie.

Ako by to mohlo vyzerať

Spotrebitelia dnes hľadajú špecifické produkty. V prípade pekárstva to môže byť napríklad bezlepkové pečivo alebo zákusky. Ponuka bežného pečiva je dostupná všade, no bezlepkové varianty sa hľadajú ťažšie.

Vytvorte si prezentačnú webstránku, v ktorej bude môcť zákazník jednoducho vyfiltrovať bezlepkové produkty. Chcete koncept posunúť ešte ďalej? Ponúknite zákazníkom mobilnú aplikáciu s rovnakou funkcionalitou a prepojte ju s informačným systémom, aby vedeli, koľko kusov produktu je k dispozícii v predajni.

V tomto bode ste už len pár krokov od vlastnej donáškovej služby kvalitného pečiva so širokým sortimentom aj pre celiatikov.

Takýto scenár rozpísaný na pár riadkov môže síce trvať roky, ak ho chcete pretaviť do reálneho podnikania, no základom je, že máte víziu. A my vám tú víziu môžeme pomôcť zrealizovať.