pexels-photo

Hardbound: 5-minútové náučné príbehy

Možno to poznáš. Máš chvíľu času, no nechce sa ti otvoriť knihu. Tak radšej klikáš po sociálnych sieťach, až kým ti neskončí prestávka. Čas si síce zabil, no vnútri sa cítiš akosi prázdny…

To, čo sme práve popísali, nie je len každodenná rutina moderného človeka, ale aj dôvod vzniku startupu Hardbound. Jeho tvorcovia, Nathan Bashaw a Joe Nguyen, chceli vytvoriť spôsob, ako môžu používatelia tráviť prestávky bez pocitu viny zo “zabíjania času”.

Non-fiction literatúra inak

Ideálny spôsob našli v náučnej literatúre, na ktorú má čas len málokto. Biznis, technológie, prírodné či politické vedy – ak si predstavuješ knihy s hustým riadkovaním a stovkami strán, pravdepodobne nie si ďaleko od pravdy. Vďaka Hardbound už nemusíš čítať mätúce a zdĺhavé popisy jednotlivých publikácií. Namiesto toho ti táto aplikácia pre iOS predostrie krátky, 5-minútový príbeh, ktorý ťa niečo naučí a možno aj namotivuje ku kúpe.

Ako teda Hardbound funguje? Pozri si prezentačné video samotného CEO startupu, Nathana Bashawa, ktorý ho natočil exkluzívne pre portál Product Hunt:

Mladý a úspešný

Projekt sa stretol s výrazným úspechom a ohlasom na startupovej scéne. Síce funguje iba pol roka, no jeho výsledky hovoria za seba:

  • používatelia sa preklikali až 14 miliónmi stránok animovaných príbehov
  • jednotlivé príbehy majú v priemere 67 % dopozeranie
  • projektu sa podarilo umiestniť na Product Hunt ako #1
  • zaradil sa do Apple rebríčka najlepších aplikácií

Nie všetko išlo tak ružovo, ako by sa mohlo zdať. Po prvotnom úspechu a zmienkach na veľkých portáloch ako Mashable, TechCrunch či Fast Company začal hype okolo projektu upadať. Ešte horšie bolo pre zakladateľov zistenie, že je náročné vysvetliť novým používateľom pridanú hodnotu aplikácie, preto mali vysoký churn rate. Do tretice všetko dobré: svedomitý výber kníh a tvorba animovaných príbehov zaberala príliš veľa času.

Startup sa preto nachádza v 3. pivotnej fáze a zlepšuje svoje smerovanie. Tvorcovia upravili svoju marketingovú komunikáciu, zjednodušili koncept aplikácie a zefektívnili tvorbu príbehov tým, že sa zamerali len na skutočné evergreeny na poli non-fiction literatúry.

Len nie ďalšia sociálna sieť…

Niektorí z investorov prišli s otázkou, či neumožniť používateľom vytvárať vlastné mini-príbehy a tým pridať do aplikácie social prvok. CEO Nathan Bashaw však má na tento krok veľmi sympatický názor: “Sociálne aplikácie ma už nudia. Podľa mňa je ich už dosť. Čo svetu chýba je špeciálny, vysokokvalitný storytelling – obsah, ktorý ťa vzdeláva bez toho, aby ťa nudil. Nie ďalšia márnivosť-podporujúca strata času.” Pre zástancov sociálnych sietí možno mierne urážajúce, no s trochou odstupu musíme dať za pravdu.

Čo povieš na Hardbound ty? Ak máš iOS zariadenie, určite túto aplikáciu vyskúšaj a napíš nám, či si s ňou spokojný.